Gra w klasy
Liczba graczy dowolna.
Podłoże:
- piaszczyste, ale ubite - wtedy do narysowania pól wystarczy tylko patyk;
- twarde (kostka, beton, asfalt) - do narysowania pól potrzebujesz kredy.
Początek gry:
Narysuj prostokąt i podziel go na osiem pól. Przygotuj kapsel lub zakrętkę. możesz wypełnić go plasteliną dla obciążenia. Płaski kamyk też będzie OK!
Zasady gry:
Gracz staje na polu ,,Start" i rzuca kamyk lub zakretkę na pole z numerem 1. Jeśli uda mu się trafić (Uwaga! Kamyk nie może upaść się na linii lub poz nią), wówczas skacze na jednej nodze na pola 1-8. Na polu 1 zatrzymuje się, podnosi kamyk lub zakrętkę i skacze dalej, aż do pola ,,Meta". Następnie gracz kontynuuje grę tym tazem rzucając kamyk na pole z numerem 2 itd. Jeśli kamyk lub zakrętka upadnie na linii lub poza nią, wówczas gracz traci kolejkę. Wtedy grę rozpoczyna kolejny gracz. Grę wygrywa gracz, który przejdzie przez wszystkie klasy i dotrze do mety.
Kapsle
Liczba graczy dowolna.
Potrzebujesz:
- kapsel lub plastikową zakrętkę,
- patyk lub kredę w zależności od podłoża.
Zaczynamy:
Narysuj tor (im bardziej zawiły, tym gra ciekawsza). Zaznacz pola ,,Start" i ,,Meta". Ustaw kapsel na polu ..Start". Pstrykając palcami kieruj go w stronę mety. Kapsel poza linią - tracisz kolejkę i wracasz na pole ,,Start". Grę rozpoczyna kolejny gracz. Wygrywa gracz, który szybciej dotrze do mety.
Komentarze
Prześlij komentarz