Piosenka na rozpoczęcie zajęć
No to co?
sł. M. Szypowska
muz. J. Hamerski
1. Rzecz to pewna, rzecz to znana,
że się trzeba śmiać od rana.
Ref.: Choćby nawet z trudem szło,
no to co, no to co?/2x
2. To nie czary, to nie cuda,
wszystko się chętnemu uda.
Ref.: Choćby nawet ....
3. Komu nie brak jest ochoty,
ten nie boi się roboty.
Ref.: Choćby nawet ....
Zwrotka: Dzieci idą parami po obwodzie koła 8 kroków marszu, potem zatrzymują się i stają przodem do siebie.
Refren:
- Choćby nawet z trudem szło .... - dzieci klaszczą rytmicznie 4x w dłonie partnera.
- no to co, noto co - tupią zgodnie z rytmem.
- Choćby nawet z trudem szło .... - dzieci klaszczą rytmicznie w dłonie.
- no to co, noto co - tupią zgodnie z rytmem.
Piosenka na zakończenie zajęć
Właśnie my
(na melodię piosenki "No to co")
Sł. M. Przewoźniak
Muz. J. Hamerski
1. Dnia każdego więcej wiemy,
bo się więcej uczyć chcemy.
Ref.: Kto ma w szkole dobre dni?
Właśnie my! Właśnie my!
Kto ma same dobre dni?
Właśnie my!
2. Od dzwoneczka do dzwoneczka.
Jutro bajka. Dziś wycieczka.
Ref.: Kto ma w szkole…
3. Gdy do domu już dotrzemy,
wszystko zaraz opowiemy.
Ref.: Kto ma w szkole…
Piosenkę można tylko zaśpiewać na zakończenie dnia lub połączyć ją z ruchem.
Zabawa ruchowa:
a. zwrotki: dzieci maszerują po całej sali w różnych kierunkach – 7 kroków, na koniec danej zwrotki (na ósmym kroku) zatrzymują się przy najbliżej stojącej osobie i tworzą z nią parę;
b. refren:
• Kto ma w szkole dobre dni? – dzieci w parach, trzymając się za ręce, wykonują półobrót czterema krokami (w dowolną stronę);
• Właśnie my! – 3 razy tupią zgodnie z rytmem;
• Właśnie my! – 3 razy klaszczą w dłonie partnera zgodnie z rytmem;
• Kto ma same dobre dni? – dzieci w parach, trzymając się za ręce, wykonują półobrót czterema krokami w drugą stronę;
• Wła-śnie – 2 razy tupią zgodnie z rytmem;
• my – klaszczą raz w dłonie partnera.
Teksty piosenek i opisy zabaw zaczerpnęłam ze strony: https://www.ore.edu.pl/2018/01/inspiracje-muzyczne/. Tam również znajdziecie piosenki do pobrania w wersji wokalno- instrumentalnej i instrumentalnej.
W naszej klasie jak w rodzinie
muz. Mariusz Matuszewski
sł. Marcin Przewoźniak
W naszej klasie jak w rodzinie - słowa
Podkłady muzyczne do piosenek znajdziecie na stronie: https://www.ore.edu.pl/2018/01/inspiracje-muzyczne/
Komentarze
Prześlij komentarz