Do śpiewania i zabawy na wrzesień

 Piosenka na rozpoczęcie zajęć

No to co?

sł. M. Szypowska

muz. J. Hamerski

    1. Rzecz to pewna, rzecz to znana,

że się trzeba śmiać od rana.

Ref.: Choćby nawet z trudem szło,

no to co, no to co?/2x

    2. To nie czary, to nie cuda,

wszystko się chętnemu uda.

Ref.: Choćby nawet ....

    3. Komu nie brak jest ochoty,

ten nie boi się roboty.

Ref.: Choćby nawet ....


Zabawa ruchowa:

Zwrotka: Dzieci idą parami po obwodzie koła 8 kroków marszu, potem zatrzymują się i stają przodem do siebie.

Refren: 

  • Choćby nawet z trudem szło .... - dzieci klaszczą rytmicznie 4x w dłonie partnera.
  • no to co, noto co - tupią zgodnie z rytmem.
Wersja bez pary:

Zwrotka: Dzieci idą rytmicznie po obwodzie koła trzymając się za ręce, następnie zatrzymują się i zwracają do środka koła.
Refren:

  • Choćby nawet z trudem szło .... - dzieci klaszczą rytmicznie w dłonie.
  • no to co, noto co - tupią zgodnie z rytmem.

Piosenka na zakończenie zajęć

Właśnie my

(na melodię piosenki "No to co")

Sł. M. Przewoźniak

Muz. J. Hamerski

1. Dnia każdego więcej wiemy, 

bo się więcej uczyć chcemy. 

Ref.: Kto ma w szkole dobre dni? 

Właśnie my! Właśnie my! 

Kto ma same dobre dni? 

Właśnie my! 

2. Od dzwoneczka do dzwoneczka. 

Jutro bajka. Dziś wycieczka. 

Ref.: Kto ma w szkole… 

3. Gdy do domu już dotrzemy, 

wszystko zaraz opowiemy. 

Ref.: Kto ma w szkole…


Piosenkę można tylko zaśpiewać na zakończenie dnia lub połączyć ją z ruchem.

Zabawa ruchowa:

a. zwrotki: dzieci maszerują po całej sali w różnych kierunkach – 7 kroków, na koniec danej zwrotki (na ósmym kroku) zatrzymują się przy najbliżej stojącej osobie i tworzą z nią parę; 

b. refren: 

• Kto ma w szkole dobre dni? – dzieci w parach, trzymając się za ręce, wykonują półobrót czterema krokami (w dowolną stronę); 

• Właśnie my! – 3 razy tupią zgodnie z rytmem; 

• Właśnie my! – 3 razy klaszczą w dłonie partnera zgodnie z rytmem; 

• Kto ma same dobre dni? – dzieci w parach, trzymając się za ręce, wykonują półobrót czterema krokami w drugą stronę; 

• Wła-śnie – 2 razy tupią zgodnie z rytmem; 

• my – klaszczą raz w dłonie partnera. 

Teksty piosenek i opisy zabaw zaczerpnęłam ze strony: https://www.ore.edu.pl/2018/01/inspiracje-muzyczne/. Tam również znajdziecie piosenki do pobrania w wersji wokalno- instrumentalnej i instrumentalnej.

W naszej klasie jak w rodzinie

muz. Mariusz Matuszewski 

sł. Marcin Przewoźniak


W naszej klasie jak w rodzinie - słowa


Podkłady muzyczne do piosenek znajdziecie na stronie: https://www.ore.edu.pl/2018/01/inspiracje-muzyczne/



Komentarze